تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود وام‌های باشگاه، پرسپولیس را زیان‌ده کرد تغییرات مدیریتی در پرسپولیس منتفی شد فینال را قبل از فینال بردیم| یک ایران منتظر قهرمانی فوتسال به دین اسلام خوش آمدی آقای مورایس کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا
سرخط خبرها

دوئل راکت‌های لیگ یکی تنیس در مشهد

  • کد خبر: ۱۲۴۴۰۸
  • ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸
دوئل راکت‌های لیگ یکی تنیس در مشهد
رقابت‌های لیگ دسته‌اول تنیس این روز‌ها به‌میزبانی شهرمان درحال برگزاری است.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ صدایی به‌جز نفس راکت‌بازان و ضربه‌هایشان به توپ نیست. همه فضا پر شده است از نمایش دویدن، تلاش و هیجان که دست‌آخر با برخورد توپ تنیسور البرزی به تور، با تشویق حاضران همراه می‌شود. اینجا مجموعه ورزشی سجاد مشهد است؛ محل برگزاری رقابت‌های لیگ دسته‌اول تنیس کشور و جایی که شانزده تیم در هفت زمین تنیس خاکی استاندارد مجموعه با یکدیگر رقابت می‌کنند تا دست‌آخر در جدال راکت، توپ و تور تکلیف دو تیم صعودکرده به رقابت‌های لیگ‌برتر مشخص شود.

دومین رقابت جدی تنیس کشور به‌میزبانی مشهد تا چهارشنبه درحال برگزاری است و اولین آن که لیگ‌برتر باشد، به فاصله دو هفته در تهران برگزار می‌شود. در ادامه گزارشی از حال‌وهوا و چندوچون برگزاری رقابت‌های لیگ دسته‌اول تنیس کشور را که این روز‌ها به‌میزبانی مشهد درحال برگزاری است، از نظر خواهید گذراند.

هیاهوی تنیس در زمین خاکی

چهار زمین از هفت زمین تنیس خاکی مجموعه ورزشی سجاد مشهد پر است و ورزشکاران مشغول راکت‌زدن هستند. تماشاگران هم که عمدتا از خانواده تنیس یا همراهان بازیکنان هستند، در کنار زمین چهارچشمی بازی دل‌خواهشان را زیر نظر دارند. رقابت‌‎های مرحله یک‌چهارم نهایی که حکم مرگ و زندگی را دارد. در زمین اصلی نماینده البرز و کرمان با یکدیگر می‌جنگند.

تنیسور کرمانی یکی‌دو باری مصدوم می‌شود و در جریان استراحت کوتاه میان‌ستی، از پزشک مسابقات می‌خواهد با اسپری مخصوص بیاید. پزشک می‌گوید: «به‌نظرم بازیکن مصدومیتش طوری است که نباید بازی کند، اما خودش می‌خواهد ادامه بدهد.» تنیسور هم بعد از زدن اسپری تسکین‌دهنده از جا بلند می‌شود و به کارش ادامه می‌دهد. او جنگجویانه در زمین تنیس خاکی که در کنار فنس‌های تبلیغاتی‌اش جمله مشهور اسطوره تنیس جهان راجر فدرر با این مضمون که «قهرمان خودت باش»، نقش بسته است، به تلاشش ادامه می‌دهد.

لیگی به‌جامانده از یک غربالگری بزرگ

لیگ تنیس ایران سال گذشته بعد از یکی‌دو سال تعطیلی با شرکت ۴۸ تیم برگزار شد و بیشتر حالت غربالگری داشت که هشت تیم به لیگ‌برتر رفتند، شانزده تیم به لیگ‌یک آمدند و بقیه تیم‌ها هم در لیگ دسته‌دوم حاضر شدند. امسال اواخر تیر لیگ دسته‌دوم در اصفهان برگزار شد و الان هم لیگ دسته‌اول در مشهد برگزار می‌شود. بنا بر اعلام یکی از مسئولان برگزاری مسابقات، شانزده تیم از استان‌های کرمان، اصفهان، البرز، قم، تهران و خراسان‌رضوی در این رقابت‌ها حضور داشتند و مسابقات در هفت زمین مجموعه ورزشی سجاد برگزار می‌شود. در پایان این رقابت‌ها دو تیم به لیگ‌برتر تنیس صعود می‌کنند و چهار تیم آخر چهار گروه به لیگ دسته‌دوم سقوط خواهند کرد.

فینالیست‌ها در لیگ‌برتر؟

آرمین آزادپور، یکی از مسئولان برگزاری مسابقات است که در کنار زمین جنب‌وجوش زیادی دارد. او در گفتگو با شهرآراورزشی گفت: «دو هفته دیگر مسابقات لیگ‌برتر کشور در تهران برگزار می‌شود. اینکه تیم‌های اول و دوم رقابت‌های مشهد در لیگ‌برتر باشند یا سهمیه سال آینده را به‌دست بیاورند، با نظر فدراسیون خواهد بود. طبق آیین‌نامه این تیم‌ها در لیگ‌برتر ۱۴۰۲ شرکت خواهند کرد، اما باز همان آیین‌نامه راهکار‌هایی دارد که این تیم‌ها اگر خواستند بتوانند بیایند و در لیگ‌برتر همین امسال هم شرکت کنند.»

ناکامی مشهدی‌ها در لیگ دسته‌اول

مشهد امسال در لیگ دسته‌اول دو تیم آروین اسپورت الف و ب را داشت که تیم ب به لیگ دسته‌دوم سقوط کرد، اما آروین اسپورت الف در یک‌چهارم نهایی از مسابقات حذف شد. این سرنوشتی بود که برای نمایندگان مشهد در لیگ دسته‌اول تنیس امسال رقم خورد.

با وجود این، مهدی رحمانی، یکی از تنیسور‌های جوان مشهد، از عملکرد تیمشان راضی است و دراین‌باره گفت: «مسابقات خیلی خوبی است و تجربه خیلی خوبی از این مسابقات به‌دست آوردم.» وی که برای تیم آروین اسپورت الف بازی می‌کرد، افزود: «تیم ما متأسفانه در یک‌چهارم نهایی به مدعی اصلی قهرمانی باخت، اما بچه‌های مشهد عملکرد خوبی در این دوره از مسابقات از خودشان نشان دادند و به آینده امیدوار هستیم.»

نکته مهم درباره این رقابت‌ها آن است که لیگ دسته‌یک تنیس، لیگ پرمهره‌ای است. در این مسابقات ستاره‌هایی مانند سینا مقیمی و حسام یزدی بازی می‌کنند که از بازیکنان ملی‌پوش و باسابقه تنیس هستند. کیارش رسام‌نژاد، ایمان حسینی، مهدی رحمانی، علیرضا نصیری، امید اصغری، رهام عباسی و... هم از بازیکنانی هستند که باتجربه و رقابت‌دیده‌اند.

تنیسور‌های امیدوار به آینده

حسام یزدی یکی از تنیسور‌های ملی‌پوش است که در این دوره از مسابقات برای تیم «الماس‌نشان صفاهان» بازی می‌کرد. او سه سال است که ملی‌پوش است و ۲۲ سال است تنیس بازی می‌کند. یزدی درباره این دوره از مسابقات گفت: «وضعیت خیلی خوبی دارم و به‌تازگی از مسابقات ملی آمده‌ام. هم‌تیمی‌هایم علیرضا نصیری و کیارش رسام‌نژاد هم بازیکنان خوبی هستند که در کنار یکدیگر تیم یکدستی را تشکیل داده‌ایم.»

وی درباره میزبانی مشهد اظهار کرد: «از ۱۰ سالگی که در مسابقات کشوری بازی می‌کردم، بار‌ها به مشهد آمدم و همیشه، هم جو تماشاگران و هم زمین‌ها و امکانات این شهر فوق‌العاده بوده است. یکی از شهر‌های تنیس‌دوست کشور مشهد است و به همین دلیل همیشه از بازی در مشهد لذت بردم.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->